Sektörel İlişkiler ve İzleme Şube Müdürlüğü
Sektörel İlişkiler ve İzleme Şube Müdürlüğü
Görev ve Sorumlulukları
- Deniz turizmi ile ilgili Kanun ve Yönetmeliklerin günün koşullarına uygun hale getirilmesiyle ilgili çalışmaları yürütmek,
- Deniz Turizmi Yönetmeliği Uyarınca Bakanlıkça her yıl belirlenen ücretlerin tespitine ilişkin işlemleri yürütmek,
- Yabancı bayraklı deniz turizmi araçlarının Türk sahilleri ve Türk limanları arasında seyir esasları kabotaj hakları ile ilgili gerekli çalışma ve yazışmaları yapmak,
- Deniz Turizmi uygulamalarına ilişkin kamu ve yat personeline seminer programı hazırlamak ve uygulamasına ilişkin ilgili birimlerle koordinasyonunu sağlamak,
- Seyir İzin Belgesi kapsamındaki uygulamalara ilişkin çalışmaları yapmak,
- Deniz Turizmi Dairesinin evrak giriş çıkış işlemlerine ilişkin büro hizmetlerini yürütmek ve hizmetleri sonucunda oluşan dosya ve dokümantasyonun muhafazasını sağlamak ve istatistiki verileri oluşturmak,
- Daire Başkanlığına gelen ve personele duyurulması gerekli evrakı tebliğ etmek,
- İşletme belgeli deniz turizmi işletmelerinin teminat değişikliği ve teminat akıbetine ilişkin işlemleri yürütmek,
- Deniz turizmi tesisleri ve deniz araçları işletmelerinin hizmet kalitelerinin artırılmasını sağlamak amacıyla yurt içinde ve yurt dışında konuya ilişkin gerekli inceleme ve araştırma yapmak,
- Türk karasularında sportif amaçlarla yapılacak sualtı dalışlarına ilişkin ilgili kuruluşlar nezdinde gerekli işlemleri yürütmek,
- Deniz turizmi ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümü için ilgili kurum ve kuruluşlarla koordinasyonu sağlamak,
- Genel Müdürlüğün diğer Daireleri ile Deniz Turizmi Dairesi arasında koordinasyonu sağlamak,
- Makamca verilecek diğer görevleri yapmak.